Alla inlägg under maj 2012

Av Josefine Nilsson - 9 maj 2012 20:05

I helgen blir det att åka till Arvidsjaur och ta dykarcertifikat. Det blev inställt när vi skulle göra det för två veckor sedan, så nu fick vi åka lite längre och få det gjort =D Jag har faktiskt sett fram emot att göra det så det ska bli kul! Det blir jag och en annan kille i klassen som ska göra det. Dem fixar boende och mat till oss hela helgen. Sen blir det Norge vecka 22 och dyka där. Det ska verkligen bli kul =)


Idag har vi bara haft en lektion, sökteknik. Vi fick lära oss om hur man rökdyker och de olika rollerna när man rökdyker. Väldigt intressant och det ska bli kul när vi får börja rökdyka =) Sen hade vi lite egen träning och joggning i tuber och larmställ. Det gick dock rätt åt helvete! Har fått ont i mina benhinnor så det är svårt att vara ute och jogga. Det slutade med att jag fick gå runt i stället. Sen blev det gymmet där jag körde ett magpass. Nu har jag bara gjort ingenting och ska snart börja plugga på dykarcertet =)

 

Den senaste tiden har varit en rätt så jobbig tid, tyvärr. Jag har haft många tankar och känslor som bubblar upp. Det är svårt att hålla det inom sig och går ut över humöret i stället. Jag har känns mig skitkass och varit jätte negativ till mig själv. Jag känner att jag har varit sämst på allt fast att jag gjort mitt bästa. Eftersom jag har varit sist på mycket så har jag bara tryckt ner mig själv mer och mer. Varje gång jag känner att jag gjort något bra, så kommer någon annan och gör det bättre sidan om. Det tar mycket på psyket och självförtroendet. För att jag ska kunna må bättre så har jag valt att ta bort många i mitt liv som jag känner tar för mycket energi just nu. Jag känner att jag måste koncentrera mig på mig själv och utbildningen nu. Jag orkar inte må dåligt, trots att jag tränar nästan 2 gånger om dagen. 

 

Innan jag kom hit tränade jag cirka 1 gång i veckan om ens det blev av. Jag kom hit och började träna varje dag i veckan. Nu tränar jag ofta två gånger om dagen. När jag var hemma i påsk och vägde mig i hopp om att jag gått ner i vikt sedan jag kom hit. Men icke! Hade gått upp ett kilo. Då tänkte jag att jag byggt upp muskler i stället. För någon vecka sedan mätte jag olika delar av kroppen som jag gjort innan och INGET har blivit mindre. Det gör att man tappar lusten helt. Tro mig, jag kämpar och kämpar hela tiden. Det värsta är att jag glömmer bort att må bra och tänker bara på att bli starkare och snabbare. 

 

Detta ska det bli ändring på! Jag orkar inte må såhär. Jag trivs så bra här annars och har en massa möjligheter. Ni som blir borttagna får bli så sura ni vill, för nu är det jag som gäller! Nu skiter jag i om någon bli sur och tjatar. Då kan ni ju tänka lite på mig då, för det behövs! Jag ska dra fram lite av min egoism. Tack för mig =)

 

 

Av Josefine Nilsson - 5 maj 2012 14:44

Ja, då var det bara en månad kvar på denna terminen. Sen har jag redan gått första terminen här! Tiden har gått så sjuukt fort! Jag har inte varit på det bästa humöret den senaste tiden och en vecka var helt extrem. Jag ser att jag förbättras, men det går så långsamt. Man vill att resultaten ska visas snabbare hela tiden.

 

Vi har gjort hinderbanan och jag gjorde den på 13.45 Jag är sjukt nöjd med det! Jag trodde inte ens att jag skulle ta mig igenom den. Träningen börjar komma igång på riktigt. På helgerna är jag ute på innan frukost promenader som har blivit en mil. Det känns riktigt bra. Eftersom jag har rätt mycket jag vill gå ner, eller rättare sagt fett jag vill bli av med, så kämpar jag med det. Det är svårt på helgerna att hålla sig ifrån sötsakerna, men jag gör mitt bästa. Ibland får man ju unna sig, men det måste hållas till det.

 

Jag har blivit vän med någon som jag varit ovän med i många är. Det är som en sten släpper från axlarna! Jag hatar att vara ovän med folk, att det blir dålig stämmning om man hamnar i samma rum. Det är helt underbart att släppa gamla saker och kunna gå vidare. Detta gör mig verkligen glad!

 

Även denna helgen blir en träningshelg! Blev en mil innan frukosten, snart ska vi ut och försöka springa runt ön med lufttuber och larmställ. Orkar jag sen efter det så blir det ett benpass på gymmet. Så kan jag bara slappa ikväll =) Ha en underbar helg alla =)

Presentation


Emma Josefine Nilsson

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards