Alla inlägg under december 2011

Av Josefine Nilsson - 31 december 2011 01:29

Ja, herregud vad tiden går fort. 18 dagar kvar, eller ja 17 om man säger att det är lördag. 2 veckor och 3 dagar kvar tills vi kör. Det är helt GALET! Ångesten är stor, men det ska bli så jäkla kul. Nytt år, nytt liv, ny start.


Idag har vi jäklar i det shoppat. Började med att jag och josse träffades i stan. Sen ville Tobbe till Malmö så vi hängde på och åkte till Entré. Jag köpte 2 linnen, 2 tröjor, en klocka, ett pannband, smycken och ett par skor. Helt underbart! Jag älskar att shoppa. I onsdags va jag i stan med mamma och syster. Jag köpte då en skit snygg klänning. Lite i sailor stil. Så den ska jag ha på mig i morgon.

 

Min data håller på att hacka om tusan så orkar inte skriva mer nu. Godnatt och GOTT NYTT ÅR !

Av Josefine Nilsson - 27 december 2011 22:01

Ja nu är det planering till tusen. Idag var jag iväg och fick mina linser, så nu är de fixat. Imorgon ska jag hinna med att åka ut till pappa, klippa mig, shoppa och träna. Ja det kommer bli en stressig dag. Hela dagen idag har varit måndag så har varit en dag efter. På torsdag ska vi handla till nyår. Bestämde idag att det blir välkomsdrink med igelkott. Till förrätt blir det croskader (stavning?) med mjukostfyllning, huvudrätten blir en tacopaj med en god sallad och sås och till efterrätt blir det glass med fruktcocktail. Kommer bli hur gott som helst! Det verkar som att vi blir 10 personer =) Kommer bli en perfekt nyår!

 

Nu är det bara 20 dagar kvar och det är snart dags att börja packa! Gud, vet ju inte var jag ska börja. Det är så mycket som ska packas. Längtar som tusan nu! Hihi...

 

Nu ska jag betala lite räckningar, alltid lika kul ju. Godnatt =)

Av Josefine Nilsson - 27 december 2011 00:07

Herregud, bara 21 dagar kvar till flytt. Det är helt galet! Men guuuuuud vad jag längtar. Jag vill flytta nu! Jag vill börja utbildningen nu! Träffa en massa nya människor och börja om. Jag känner verkligen att det behövs. För just nu har alla runt om kring mig någon. Alla har någon att luta sig mot, mysa med och dela allt med. Jag är den tredje överallt. När det är som det är just nu önskar man att man inte var singel. Hur löjligt det än låter. Men det är bara att bita ihop den sista tiden. Jag ska nog hitta på lite saker på egen hand med. Jag måste lära mig att vara själv, för det är så det ser ut.

 

Jag förstår att om man läser detta tycker man att det låtet jätte löjligt. Men sen jag var 13 år har jag haft förhållande. Det har alltid funnits en till. Jag är så himla dålig på att vara ensam. Hur underbart det än kan vara att vara singel så föredrar jag att ha någon. Någon som talar om för en att man är vacker, som lyssnar alltid och som alltid ställer upp. Jag har aldrig haft många vänner. Jag har haft en bästavän som jag verkligen kunde prata med allt om och bara vara mig själv med. Men till och med hon svek mig. När man förlorar så mycket så börjar man fundera på vem det faktiskt är fel på? Då måste det ju vara mig det är fel på. Det måste ju vara jag som gör fel. Allt var mycket bättre när jag jobbade 50-80 timmar i veckan så jag slapp tänka så jäkla mycket på sånt här. Jag hoppas verkligen att jag hittar min plats i livet.

 

Imorgon blir det gymmet sen hem till pappa och fixa min bil. Sen tror jag nog att det blir en runda in till stan. Tur det är mellandags rea nu så har jag något att hitta på med.

 

Godnatt.

Av Josefine Nilsson - 25 december 2011 16:17

Då har man varit på två julfiranden denna helgen. Fredagen blev hemma hos mamma och pappa med grillat kött och pommers med sås! Så otroligt gott. Blev lite julklappsbyten och mys med uppesittar kväll, som tyvärr var rätt så segt detta året. För mycket snack och skit dåliga band. Men det var underbart mysigt att umgås med familjen.

 

Igår blev det julafton hos farmor och farfar. Massa julmat, Kalle och julklappar. Jag ställde även upp att vara jultomte och det var jätte mysigt. Jag längtar till nästa jul när Alex är 1.5 år och kan vara med lite mer. Det kommer bli helt underbart!

 

Jag fick :

 

* Pjamas

* Vantar

* Duntäcke och två dunkuddar

* Två sällskaps spel

* Perfym

* Underställ

* Kökshandukar

* En "syster ängel"

* Raggsockar

* Två armband

* Ett halsband med matchande örhängen

* Ett gosedjur

* 300 kr på HM

* 500 kr

* Rakhyvlar

 

Undrar om jag fick med allt? =) Jag är i alla fall hur nöjd som helt och har haft en helt underbar jul. Jag kunde inte önska mig något bättre! God jul på er alla <3

 

Ikväll blir det Tingvalla =D Jag har lagt ett löfte till mig själv att inte dricka något innan läkarundersökningen den 11 januari, så nu blir det att köra. Men va tusan jag är ju fan så mycket roligare nykter =D Ikväll ska vi dansa till vi stupar ;)

Av Josefine Nilsson - 22 december 2011 20:43

Ja, nu märks det att det inte är lång tid kvar till jul. Det är ju I ÖVERMORGON! Det märktes när jag körde in till optikern idag, folk överallt! Fast det var nästan värre utanför Bo Ohlsson när jag skulle till gymmet. Där var kaos. Antar att ALLA handlar julklappar där, speciellt två dagar innan jul. Som mamma <3 Hehe. När man ser allt detta kaoset så är det underbart att veta att man är färdig med sina julklappar så att man slipper gå in i affärerna i all stress. Men det hör ju julen till =)

 

Jag var ju som sagt hos optikern idag. Så på tisdag ska jag hämta mina linser så jag slipper glasögonen! Min syn hade inte blivit sämre sen sist jag var där för cirka ett år sen. Skönt! Längtar såå mycket till i morgon när vi ska ha lillejul hos mamma och pappa. Det är så underbart att sitta och mysa med familjen =D För min familj är den underbaraste!

 

Får se om jag hinner blogga nu i juldagarna, annars får alla ha en helt underbar jul =)

Av Josefine Nilsson - 21 december 2011 13:18

Tre dagar kvar till julafton! Så himla underbart att det kom lite snö också, kan ju vara lite vitt på julafton i alla fall. Jag är ingen snöälskare, men det ger ju faktiskt lite mer julkänsla. Sålänge man kan köra på vägarna så är det lugnt =) . Jag längtar sååå till på både fredag och lördag! På fredag ska vi fira lille julafton  hos mamma och pappa med god mat och bingolotto =D Sen på lördag blir det jul hos farmor och farfar! De bästa jularna är ju där. Sen på söndag blir det förmodligen tingvalla. Jag och Josse ska bara fixa en förfest där vi båda är bjudna och välkomna xD Lättare sagt en gjort.

 

Jag vet faktiskt inte vad jag gjort för fel?! Helst plötsligt är man inte bjuden på några fester / förfester och ingen bjöd en på nyår. Om jag nu gjort något är det väl lättare att säga det till mig ? Men när jag kommer ha fest så kommer det inte bli så många bjudna iheller. Man har många "kompisar" men väldigt få vänner. Jag tycker inte någon kan kalla sig min vän om man tänker hugga mig i ryggen. För tyvärr är det många som gör det. Bara tala om för mig vad jag gör fel istället ?

 

Nej nu är jag nästan lite irriterad! Men för mig är det bara bra för nu ska jag till gymmet så misshandlar jag min kropp lite extra om jag är irriterad. Imorgon blir det att träffa optikern och fixa linser =) YES!

 

Puss och kram <3

Av Josefine Nilsson - 19 december 2011 22:40

29 dagar kvar i Skåne om inte läkarundersökningen skiter sig! Vilket jag är jäkligt rädd för att det ska göra. Det är mitt största bekymmer just nu! Kan inte alla bara hålla tummarna den 11 januari så att allt går bra?

 

Idag blev det jobb och sen hem till mamma och pappa. Pappa var så underbart snäll och fixade min fläkt i bilen som valt att lägga av lagom till allt skit väder nu. Han har även fixat nya vinterdäck till mig som vi ska sätta på nästa vecka =D Då ska vi även gå igenom hela bilen och fixa till lite. Så tack mig älskade pappa för att du hjälper mig och alltid ställer upp. Jag älskar dig <3 =)

 

Nu blir det träning till tusen igen efter en vilohelg. Skönt! Jag ska njuta av familjen, träning och mig själv i två veckor nu =) Min julkänsla kryper på och imorse när jag steg upp och såg min fina gran kunde jag inte annat än att le. Min glädje är påväg igen =D

 

Gud vad tiden går fort! Godnatt =)

Av Josefine Nilsson - 18 december 2011 22:00

En vecka kvar till jul, eller ja 6 dagar. Så nu börjar verkligen julkänslorna komma. Idag när jag kom hem hade Paula köpt en liten gran till mig som hon klätt på ovanvåningen och satt upp mina tomtar. Så himla underbart! Jag blev så glad när jag såg det. Så nu är julen verkligen här för mig! Har även slagit in de sista julklapparna nu ikväll så allt är fixat och klart =)

 

Igår blev det utgång med Josse. Först en liten stund på PC och sen Öja. Det var en mycket rolig kväll och skönt att inte vara för full. Blev dock bränd på benet av en cigarett! Aj som satan säger jag bara. Har ett brännmärke där nu =(

 

Nyår är nu också fixat ! Det blir nyår hemma hos mamma och pappa med lillebror. Tror faktiskt att det kan blir riktigt bra =) På fredag blir det en liten mini jul hos mamma och pappa med bingolotto ! Det ska bli så himla mysigt.

 

Imorgon blir det jobb, så nu kallar sängen. Godnatt på er =)

Presentation


Emma Josefine Nilsson

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards