Alla inlägg under november 2011

Av Josefine Nilsson - 30 november 2011 01:10

Då var det bara 24 dagar kvar till julafton! Det är bara helt underbart. På söndag är det andra advent och då blir det julmarknad i Onslunda. =) Får väl börja planera en dag för julhandel, en för julpyssel och en för julbak.

 

Sen är det bara 54 dagar kvar till skolan börjar! Fick reda på idag att jag fick ett rum på internatet =) Det känns bara helt underbart. Nu börjar det kännas ordentligt. Jag kan knappt tänka på något annat. Allt som ska planeras. Jag skickade in en ansökan om studielån, men hjälp av min kära mamma, som för den delen var skit svårt! Så jäkla kompliserat de ska göra det. Jag tror jag kommer göra så att min sista arbetadag blir den 20 januari och att jag kör upp den 21 så jag är uppe den 22 så kan jag köra till min morbror och sova där till jag får tillgång till mitt rum, som antagligen blir den 23 januari när skolan börjar. Förhoppningsvis följer mina föräldrar med mig upp så jag kan säga hejdå till dem ordentligt. Guud vad jag kommer sakna dem! Det kommer bli det jobbigaste med att flytta så långt! Jag kommer ta bilen med mig upp och se hur det går och om det är lönt. Annars åker den hem igen sålänge jag är borta.

 

När jag och mamma kollade upp mina kontouppgifter såg vi att det dragits pengar från mitt kort varje månad till någon annans spotify! Snacka om att man blir förbannad. Jag hoppas verkligen att banken kan stoppa det!

 

Just nu jobbar jag, så det är vad jag ska fortsätta med. Godnatt gott folk =)

Av Josefine Nilsson - 27 november 2011 19:59

Första advent och 27 dagar kvar till julafton! =) Så idag har jag julpyntat, strykit julgardiner och lyssnat på julmusik. Blev en god mat och pepparkakor med ädelost med mina kära sambosar. Det känns att julkänslor kommer smygande. Jag ÄLSKAR julen och allt mys. Framför allt när man sitter på julafton med glögg i handen med dem man älskar mest. Detta året ska jag göra fina julklappar med rim till och med. Julaftonen kommer vara hos farmor och farfar. Det bästa stället att fira jul på. Jag älskade det som liten. Vi kröp alltid ihopa och satt nere i deras källare framför öppna spisen och väntade med spänning att tomten skulle knacka på dörren. Det jag kommer sakna detta året är mamma, hon ska tyvärr jobba hela dagen. Så är det i vårdyrket. Det måste vara någon som jobbar! Jag kommer också sakna min syster och Anders för dem ska fira med Anders familj, men den sidan måste också få njuta av deras sällskap. Men jag känner att denna julen kommer bli helt underbar ändå! För vi kommer ändå träffas allihopa dagarna innan och efter och mysa!

 

Jag är verkligen så glad över att jag är född i just min familj för den är verkligen den bästa! Jag älskar er Nilsson och Nolsson <3

 

Hoppas alla har haft en lika mysig första advent som jag, trots det inte så jätte sköna vädret.

Av Josefine Nilsson - 27 november 2011 12:58

I fredags blev det utgång som började trevligt och slutade med en riktig jäkla karatefylla! Minns inte sist jag blev så jäkla packad. Det är verkligen inte kul iheller. Nu har jag lovat mig själv att jag kan följa med ut, ta en eller två cider eller också köra. Inte mer! När man börjar få såna fyller så är det dags att sluta och det ska jag göra! Det är inte ens likt mig att dricka så mycket. Jag har egentligen aldrig varit så glad för att dricka, det är inte jag. Men nu är det dags att ta tag i detta. Jag ska trots allt börja ett nytt liv!

 

Igår åkte jag, min familj och vänner till familjen till Malmö och kollade på Robert Gustavsson. Skit rolig ! Jag var ju dock extremt bakfull och mådde allmänt dåligt, men det gick bra ändå. Vi gick och åt fondue efteråt och det var riktigt gott! Sen blev det att åka hem och bädda ner sig i soffan och kolla på när Paula puda runder med julsaker =)

 

Idag ska jag bara ta det lugnt, städa och pyssla och om vädret tillåter så blir det julskyltning ikväll.

 

56 dagar kvar =)

Av Josefine Nilsson - 24 november 2011 19:51

Dagen började med ett sms från syster som frågade om jag kunde ta Alexander lite. En sjuk syster, usch. Man tackar inte nej till en Alexander dag inte! Det blev jätte mycket mys och sen klädde vi på oss och stack till Bo Ohlsson och Coop. Allt gick jätte bra och Alexander är världens snällaste bebis! Jag hade bara kunnat sitta och titta på honom dag ut och dag in. Han gör mig så lycklig och jag är så otroligt stolt över att vara hans moster och gudmor! Jag kommer sakna honom så himla mycket. Det kommer få bli att prata i camen varje kväll! =)

 

Jag trodde jag skulle jobba inatt men det var inte förrän nästa vecka. Skönt i med det blir utgång i morgon! Först jobb 8-18. Är trött ikväll så hoppas på att kunna somna tidigt. Jag vill ju ha så mycket energi i morgon som möjligt.

59 dagar kvar =)

Av Josefine Nilsson - 23 november 2011 17:50

Jobbade i natt så sov fram till klockan tre! Har aldrig sovit så länge efter en natts jobb. Så idag har det inte hänt alls mycket. Funderade på att åka och tvätta bilen, men det gör jag i morgon. Denna kvällen bli bara lugn framför tvn och jag lär inte kunna somna alls i natt. Tur jag jobbar natt i morgon natt så jag slipper vända tillbaka dygnet.

 

Jag berättade på jobbet igår att jag skulle börja plugga. Var jätte nervös innan, men det gick jätte bra. Så nu börjar nedräkningen till det är dags att åka. Idag är det bara två månader kvar, 60 dagar kvar. Har ansökt om att få ett rum på internatet så nu hoppas jag verkligen att jag får det. Jag vill slippa ta ett för högt lån på csn. Det börjar kännas nervöst nu att lämna allt här hemma. Detta är något jag verkligen behöver! Jag behöver komma härifrån och träffa en massa nya människor och börja om från början. Bara kunna leva mitt liv. Att bara börja tänka på vad jag ska ha med mig och på allt som ska förberedas. Shit vilket äventyr detta kommer bli för mig. Nu börjar jag till och med längta.

 

Nu är det bara 31 dagar kvar till julafton !!! Tiden går så himla fort att det inte är klokt. Det känns som att det precis var sommar. För den delen har jag redan varit singel i 7 månader! Det är helt galet att det går så fort. Dessa två månaderna kommer säkert gå jättefort också. Snart får det bli julhandel och julpyntning! =D

Av Josefine Nilsson - 22 november 2011 16:24

Idag kom beskedet om utbildningen och fy tusan vad glad jag blev! Gick in på mailen för ett se om det kommit något, men icke! Så jag tänkte att jag gick in på antaglingssidan för att kolla i alla fall och där stod det att de ville ha mitt svar. Min första tanke var, - Det är inte sant!. Så sprang ner och berättade för Paula. Jag har varit i extas sen i morse. Det jobbiga nu är att åka till jobbet och berätta att jag slutar i januari, men jag tror det kommer gå bra!

 

Herregud, tänk att jag om typ två månader flyttar jag upp till Sandö och pluggar till brandman i två år! Jag ska liksom flytta ca 120 mil härifrån. Vilket jäkla äventyr det kommer bli! Shit. Jag kan inte fatta det. Just nu är jag så jäkla glad och nervös man bara kan bli.

 

Inatt blir det jobb, lär inte vara svårt att hålla sig vaken efter detta! Wiiie =D

Av Josefine Nilsson - 21 november 2011 23:03

Jobb 7-22 efter tre timmars sömn blir faktiskt rätt jobbigt. Så just nu känns det som att mina ögon går i kors och att jag nästan sitter upp och sover. Samtidigt så är jag så himla nervös inför beskedet i morgon. Kommer jag in, kommer jag inte in ? Får jag beskedet i morgon eller måste jag vänta en vecka till ? Jag vill bara ha svaret så jag kan planera mitt liv efter det. Det är helt omöjligt att veta hur framtiden ser ut just nu. Det jobbiga om jag kommer in är att sluta på jobbet, och ännu värre att få berätta det! Men jag vill verkligen in!!

 

Imorgon blir det ett pass Zumba och jag hoppas att få umgås lite med min kära vän Jyss =) Sen blir det såklart jobb på natten! Nu känner jag att jag inte kan hålla mig vaken mycket längre så jag säger godnatt =)

Av Josefine Nilsson - 20 november 2011 21:21

Kommit hem efter kalas hos extra mamma nu. Hon bjöd på chili con carné såklart, hehe! Den var super god. Till efterrätt hade hon gjort en morots- och pumpakaka efter ett viktväktar recept som var jättegod! Vi köpte en blomma till henne.

 

Trots att jag sov länge i morse så känner jag mig trött som tusan nu. Imorgon blir det jobb 7-22 så är väl inte helt fel att sova nu. Eller det får bli efter Beck !

Presentation


Emma Josefine Nilsson

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards