Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Josefine Nilsson - 2 maj 2013 21:01

Då var det dags för ett nytt blogginlägg igen tycker jag. Minns inte ens när jag skrev senast. Det kan väl kanske bero på att det händer så himla mycket i livet just nu! Är inne på min tredje termin nu och har praktik. Har fått jobb i sommar som brandman i Sollefteå! Det ska bli riktigt kul! Jag är stolt över mig själv som tagit mig såhär långt! Jag har gått ner 14 kg sen i påsk förra året =) Det känns ju helt underbart.


Eftersom jag fått sommarjobb så har jag klarat testerna. Det trodde jag var en omöjlighet, men det var det inte =) Jag har kämpat på och tränat upp mig bra. Tog mig igenom 2,2 mil för cirka 2 veckor sedan! Det kändes riktigt bra. Tyvärr så fick jag lite problem på köpet. En disk i ryggen har flyttat dig och ger en jäkla smärta. Efter några besök hos sjukgymnasten så kan jag bara säga att det blir några jobbiga veckor framför mig. Fick reda på idag att jag inte får träna någon form av träning i tre veckor! Jag får inte sitta och jag får inte göra några lyft. En gång i timmen ska jag göra en övning som ska hjälpa disken att komma på plats igen. Detta var ju inget roligt besked alls! Blev väldigt ledsen och arg. Träningen är väldigt viktig för mig, så att inte få träna på tre veckor är ett rent helvete! Sjukgymnasten förstod inte hur jag kunnat gå med denna smärtan så länge. Jag gillar inte att ta en massa tabletter hela tiden och han tyckte att jag var galen som inte gjorde det. Min smärttröskel är nog högre än vad jag tror. Nu gäller det bara att jag sköter detta, annars var han rädd att det skulle bli värre och då kan jag ju tacka hem till mitt yrke. Det får inte hända!! Så nu blir det stenhårt med övning en gång i timmen och inte anstänga ryggen! 


Jag har cirka två veckor kvar på praktiken innan jag beger mig upp mot Kramfors för att börja jobba. Tiden har gått riktigt fort! Efter sommaren så är det bara en termin kvar, sen är jag färdig =D Då blir det till att söka jobb!


I helgen var jag för första gången på Gotland! Det var en underbar helg och fick träffa svärföräldrarna =) Det är alltid nervöst när man ska göra det! Jag har träffat världens finaste kille. Är helt galet kär! Det känns helt underbart och jag känner äntligen mig värdefull. Jag känner mig lyckligt lottad som träffat honom och kan inte sluta le när jag tänker på honom. Jag trodde inte att det var såhär kärlek skulle kännas =) <3


Livet är underbart trots att det har sina motgångar! =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Emma Josefine Nilsson

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards