Alla inlägg den 19 november 2011

Av Josefine Nilsson - 19 november 2011 01:36

Dagen började med 8 timmars jobb. Kom hem och fick mysa med gullungen innan det var dags för den snabbaste duschen och fixningen någonsin så man kunde köra min kära svåger till en pokerkväll. När jag kom hem hade min älskade syster börjat med maten som även denna gången blev gudomligt god! Blev en jätte mysig kväll med idol och skitsnack. Inte ofta man har sådana fredagar längre!

 

Spelade ju poker igår och jag åkte ut tvåa, så gick ju inte jätte bra! Men det var trevligt och trevliga människor. Det borde man verkligen göra om! Allt jag behöver just nu är vänner utan bekymmer. Så jag slipper tänka på alla andras problem och bara njuta lite av livet. För just nu kan knappast livet bli bättre! Allt går åt rätt håll och jag håller verkligen tummarna till på tisdag!

 

Funderingarna idag har varit på tro. Att det finns så mycket att tro på att det blir svårt att veta vad man ska tro på och vad som är sant. Vi har samma bibel, men olika tolkningar. Jag själv är både döpt och konfirmerad men vet inte riktigt vad jag tror på. På sistonde har jag läst lite i bibeln och en bok som handlar om frågor om bibeln. Mest för att få lite mer kött på benen. Det pratas ju om undergången 2012 då allt ont på jorden kommer rensas bort. Hur ska man göra för att vara god och få vara kvar? Det finns ingen garanti för det, det är ju bara Gud som vet det. Jag tycker det är jobbigt att inte veta riktigt vad man tror på. Jag tror ju på att det finns något och jag tror på att andarna är svarta änglar i olika skepnader som satan skickat. Ju mer jag läser om de olika sakerna dess mer tror jag på det. Jag rekomenderar att läsa bibeln, för det är helt galet hur någon för så längesedan kunnat veta olika datum för olika händelser. Det är tunga saker att tänka på och det är svårt att veta var man ska vända sig för att egentligen få svar. Antagligen kan jag bara gå till mig själv! Dela gärna med er, om ni vill, om vad ni tror.

 

Imorgon blir det fest och jag har verkligen längtat !!! Det ska verkligen bli skit kul =)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Emma Josefine Nilsson

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards