Direktlänk till inlägg 10 november 2011

Torsdag

Av Josefine Nilsson - 10 november 2011 21:07

Idag har varit en såndär lite jobbig dag. En dag där minnen kommer upp till ytan och gör kaos i hjärnan. Det blir för många tankar och man känner bara för att släppa allt och rymma iväg från allt. Det ända man kan göra är tyvärr att bara låta minnena komma.

 

Jag tänker mycket på hur allt gick till, hur skadad man egentligen blev. Sen klandrar jag mig själv. Jag säger till mig själv att det var mitt eget fel, mitt eget val. Att jag har överdrivigt med allt och att det är mig det är fel på. Hur kan en människa få en att få dessa tankar och tänka på detta viset. Man skadar inte den man älskar, eller ?  Jag vet inte hur jag ska göra för att ta tag i detta. Jag skäms! Det ända jag vill är att minnena ska försvinna och att jag bara ska kunna gå vidare och aldrig kolla tillbaka. Men hur ska det gå till ?

 

Mina tankar är att hur ska någon kunna älska mig ?! Hur ska någon människa kunna ge mig den kärlek som alla förtjänar. Längtar efter den dagen när jag står med min familj, min man och verkligen känner mig älskad och behövd. Men det känns så långt borta och ouppnåligt.

 

Det är en jobbig tanke när man känner sig ensammast i världen, trots att man faktiskt har människor runt om en som alltid ställer upp. Man känner sig rutten och värdelös för att den känslan finns. Jag borde vara mer tacksam än vad jag är. Jag orkar inte med mig själv med dessa tankar och vill bara kunna njuta av livet.

 

Vad gjorde jag för att förtjäna att bli utkastad mitt i natten? Vad gjorde jag för att förtjäna att inte kunna säga min egen mening utan att behöva be om ursäkt efteråt? Varför fick inte jag vara jag och bestämma över min kropp själv ? Varför stannade jag och tog imot all skit?

 

Jag har försökt att bli hel. Har försökt att gå vidare, men varför går det inte?

Jag känner inte igen mig själv. Det värsta är att jag vet inte vad som är fel. Det är ju nu jag ska leva mitt liv och ha kul! Varför kan jag inte det !  Mår bara illa och får en panik känsla över att jag inte är omtyckt. Önskar att jag bara kunde släppa allt och bara vara mig själv. Bara leva och se vad som händer, men har tyvärr en känsla av att jag kommer sabba allt. Jag vill verkligen inte förstöra något för att jag alltid ska ha så in i helvetes jävla brottom med allt ! Nu släpper jag precis allt och hoppas på det bästa och att allt ska lösa sig.

 

Jag måste komma vidare.

 
 
Ingen bild

Paula

13 november 2011 21:00

Du förtjänar all kärlek du kan få <3 Ingenting är ditt fel, det är den sjuka jäveln som utsatte dig för detta. Älskar dig och hoppas att du en dag träffar din "anders" :)

 
Yazze

Yazze

15 november 2011 21:34

Du ska inte känna så Josse! Vet inte vad som hänt men som jag förstår på din systers kommentar så är de hans/hennes fel! Du ska inte lägga detta på dig stumpan! Du kommer träffa den rätta de kommer! Jag har trott många gånger att NU har jag hittat den rätta men icke! Men däremot nu tror jag verkligen att jag hittat den rätta :D De kommer Josse, ha tålamod ;)
Massa kramar

http://yazzlemin.bloggplatsen.se

Josefine Nilsson

16 november 2011 18:37

Tack så jätte mycket. Mycket värmande ord

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Nilsson - 2 maj 2013 21:01

Då var det dags för ett nytt blogginlägg igen tycker jag. Minns inte ens när jag skrev senast. Det kan väl kanske bero på att det händer så himla mycket i livet just nu! Är inne på min tredje termin nu och har praktik. Har fått jobb i sommar som bran...

Av Josefine Nilsson - 28 november 2012 20:03

Vilka bra dagar jag har nu! Träningen går bra och jag klarade mitt C-kort =D Det är så skönt! Nu börjar jag verkligen njuta av livet. Tänk bara så långt jag har kommit sen jag började här. Idag sprang jag en mil! Det har jag aldrig kunnat göra. Jag b...

Av Josefine Nilsson - 26 november 2012 21:11

Nu har det gått 16 dagar sedan jag slutade med socker. Det har gått väldigt bra! Jag har inte ätit något godis eller några kakor. Dock har jag druckit vin, cider och två glas pepsi i helgen! Det var ju för att Suzie var på besök och då passa vi på at...

Av Josefine Nilsson - 19 november 2012 13:45

Vilken underbar helg jag har haft! Mamma, syrran och systersonen har varit här på besök. De skulle egentligen bott på ett vandrarhem på Frånö, men fick bo på Rebeckas rum. Det var det värsta vandrarhem jag någonsin skådat! För det första när vi kom d...

Av Josefine Nilsson - 14 november 2012 20:47

Tredje dagen utan socker! Eller ja, socker finns ju i allt, men utan godis, kakor, läsk och sånt skit =). Det känns faktiskt riktigt bra idag. Grannen gjorde chokladbollar och jag lät bli och smaka fast jag hjälpte till att få ihop smeten =) Stolt! J...

Presentation


Emma Josefine Nilsson

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards