Direktlänk till inlägg 16 november 2011

BH-lös

Av Josefine Nilsson - 16 november 2011 18:38

När jag kom till jobbet igår kom jag på att jag glömt att ta på mig min BH! Hade tagit av den när jag försökte sova lite innan jag skulle iväg. Inte alls kul att komma till jobbet och komma på det där, hehe. Det var ju tur att det var på ett nattpass och inte på något skift. Men natten var lugn så det gjorde ju inte så mycket ändå.

 

Blev en fika med en gammal vän, Emilia. Vi har gått i samma klass 1-6. Det var hur längesen som helst jag träffade henne. Var jättekul att höra hur hennes liv ser ut idag. Självklart kul att berätta som sitt eget liv också! Vi fikade på Snuggles där jag träffade en annan gammal klasskompis, fast från gymnasiet. =) Sen blev det att åka och besiktia bilen och den gick igenom! Så himla skönt. Tog bara två sekunder för dem att kolla. Så tack för hjälpen med fixningen av bilen =)


Jag och syrran bestämde oss för att dansa Zumba! Guuud vad vi skrattade, men är verkligen skit roligt träning. Visst det är jätte jobbigt och svårt att hänga med i stegen. Men huvudsaken är ju att man blir svettig och känner av träningen och det gör man verkligen. Känns helt underbart att komma igång igen. Särskilt nu när jag är helt spänd på om jag kommer in på utbildningen. Då kommer hårdträningen börja! Just nu hoppas jag verkligen att jag kommer in. Bara tanken att flytta 120 mil är ifrån är lite skrämmande, men ändå så spännande. Sen är det ändå lite coolt att läsa till brandman! Helt galet om jag kommer in. Första beskedet lämnar dem den 22 november och det andra den 2 december så hoppas att jag får reda på det vid första antagningsbeskedet. Jag får väl erkänna att jag just nu inte är jätte sugen på att sätta mig bakom skolbänken och plugga igen. Sen känner jag att jag tror inte jag får denna chansen igen (om jag kommer in) och så känns det dumt att inte göra det. Det gäller faktiskt bara två år!

 

Ikväll känner jag att det blir en tv kväll. Bonde söker fru, Grey's anatomi och Body of proof! Kan ju inte bli bättre. Blev nästan precis bjuden på pokerkväll i morgon av Emilia. Skit kul ju! Träffa lite människor skadar ju inte, hehe. Det är alltid kul att bli medbjuden.

 

Mina funderingar idag har varit på varför jag alltid nöjer mig. Jag nöjer mig alltid med det lilla och ibland det dåliga. Jag nöjer mig fast jag kan få det bättre. Sen har jag märkt att det finns människor som utnyttjar det. Det finns tyvärr sådana människor. Jag kan bestämma själv och jag kommer inte nöja mig med det dåliga när jag kan få det bra. Hur kan jag de intrycket att jag alltid tänker anpassa mig till andra ? Det tänker jag faktiskt inte göra. Jag har tänkt lite på att om jag träffar någon så vill jag jaga lite, men jag måste känna mig jagad för att kunna visa mitt intresse. Tyvärr har jag varit, eller kanske är, på det visat att om någon visar intresse så tycker jag helt plötsligt också om den personen utan att tänka efter. Sen tar det ett tag och man tänker efter och inser att det inte är rätt. Känslorna som man tror är av "gillande" är bara av spänning och spänningen försvinner lätt. Sen för att jag ska kunna falla för någon på riktigt och verkligen vilja ge det en chans så måste han visa intresse. Jag är väl som alla andra människor och behöver bekräftelse. Det behöver väl alla ? Just nu tycker jag det är skönt att vara singel och kunna göra precis vad jag vill, men det är väl klart man saknar något att mysa med. Jag saknar att vara saknad. Det är svårt att tro att jag har varit singel i 7 månader nu! Det är helt otroligt och jag har börjat känna att jag verkligen har börjat lära känna mig själv igen. Jag börjar bli glada Josefine igen. Det är så skönt! Jag känner verkligen att mitt liv har börjat nu och jag kommer att leva det ! =)


Helgen ser ut så att på fredag blir det hemmamys med syrran och Maria. Lite idol tittande och skitsnack och sen vara lite taxi såklart. Sen på lördag blir det 20 års fest!! Gud så kul det ska bli. Både Paula och Anders ska med! Ser verkligen fram emot det och det kommer bli skit kul. Denna helgen kommer bli grym!

 
 
Ingen bild

Paula

16 november 2011 19:55

Haha ja det var tur att ingen såg oss när vi dansade !
Man vill bli jagad, man vill känna sig sådär extra speciellt :) Du gör helt rätt i att stå på dig gumman !

Ska bli en riktigt rolig helg .

Josefine Nilsson

16 november 2011 20:14

Hehe nej då hade de nog skrattat ihjäl sig =)
Tack, det värmer

 
Ingen bild

jg'

16 november 2011 19:56

jag saknar dig! :) <3

Josefine Nilsson

16 november 2011 20:12

Saknar dig med honey

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefine Nilsson - 2 maj 2013 21:01

Då var det dags för ett nytt blogginlägg igen tycker jag. Minns inte ens när jag skrev senast. Det kan väl kanske bero på att det händer så himla mycket i livet just nu! Är inne på min tredje termin nu och har praktik. Har fått jobb i sommar som bran...

Av Josefine Nilsson - 28 november 2012 20:03

Vilka bra dagar jag har nu! Träningen går bra och jag klarade mitt C-kort =D Det är så skönt! Nu börjar jag verkligen njuta av livet. Tänk bara så långt jag har kommit sen jag började här. Idag sprang jag en mil! Det har jag aldrig kunnat göra. Jag b...

Av Josefine Nilsson - 26 november 2012 21:11

Nu har det gått 16 dagar sedan jag slutade med socker. Det har gått väldigt bra! Jag har inte ätit något godis eller några kakor. Dock har jag druckit vin, cider och två glas pepsi i helgen! Det var ju för att Suzie var på besök och då passa vi på at...

Av Josefine Nilsson - 19 november 2012 13:45

Vilken underbar helg jag har haft! Mamma, syrran och systersonen har varit här på besök. De skulle egentligen bott på ett vandrarhem på Frånö, men fick bo på Rebeckas rum. Det var det värsta vandrarhem jag någonsin skådat! För det första när vi kom d...

Av Josefine Nilsson - 14 november 2012 20:47

Tredje dagen utan socker! Eller ja, socker finns ju i allt, men utan godis, kakor, läsk och sånt skit =). Det känns faktiskt riktigt bra idag. Grannen gjorde chokladbollar och jag lät bli och smaka fast jag hjälpte till att få ihop smeten =) Stolt! J...

Presentation


Emma Josefine Nilsson

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards